arwa.cz

Personální agentura – kompletní návod

Pokud hledáte vysněnou práci nebo nejlepší zaměstnance pro svou firmu, pak je pro Vás nejlepším řešením využít služeb pracovních agentur. Právě tito profesionálové se postarají o to, abyste měli co nejvíce možností zaměstnání a mohli do své firmy přilákat špičkové talenty. Logicky vzniká spousta otázek: co je to vlastně pracovní agentura? Jaké služby přesně nabízí? Jak se postará o zaměstnance? Jaká jsou specifika náborového procesu? Jsou z mé strany nutné nějaké další kroky?

A mnoho dalších dotazů. Abychom Vám pomohli zjistit veškeré informace o pracovních agenturách, připravili jsme pro Vás kompletního průvodce pracovními agenturami, koncepcí jejich služeb a celým náborovým procesem.

Co je personální agentura?

Princip je jednoduchý – jedná se o společnost, která pomáhá firmám a uchazečům s jejich náborovými potřebami.

Pokud jste firma – pak Vám pracovní agentura najde zaměstnance podle Vašich kritérií. Potřebujete pracovníky na částečný úvazek nebo sezónní zaměstnance? Žádný problém! Nebo snad máte zájem o zaměstnance, kteří zapadnou do týmu na delší dobu?

Problém bude snadno vyřešen! Stačí stanovit všechna potřebná kritéria pro požadovaného kandidáta: délku práce, platové rozpětí, úroveň kvalifikace, typ pracovního poměru, zvláštní požadavky. To je vše, co je z Vaší strany potřeba. O zbytek se postará pracovní agentura. Jednoduše a rychle! Už žádné vyčerpávající hledání požadovaných uchazečů, náročné pohovory, telefonáty atd. Svěřte proces najímání zaměstnanců profesionálům z pracovní agentury – a budete překvapeni kvalitou finálního výsledku!

Pokud jste kandidátem – pracovní agentura Vám najde zaměstnání, které bude ideálně vyhovovat Vašim kritériím. Vždycky jste snili o práci v konkrétní společnosti? Nejste si jisti úrovní své kvalifikace? Bojíte se pracovních pohovorů? Cítíte se nepřipraveni na vstup na nové pracoviště? Rozhodně žádný problém! Odborníci z pracovních agentur Vám najdou ideální pracovní příležitost.

Také nabízí přípravu na všechny fáze přijímacího řízení, pomohou Vám identifikovat Vaše profesní slabé a silné stránky, připraví na pracovní pohovor a v neposlední řadě pomohou zlepšit Vaši profesní úroveň. Takže už se nemusíte bát pracovních pohovorů! Už žádná zbytečná omezení a pochybnosti o sobě samém! Už žádné časově náročné pracovní pohovory a brouzdání po internetu! Pracovní agentura Vám usnadní a zpříjemní náborový proces.

Jak se o práci ucházet?

Jste tedy uchazeč, který se rozhodl využít služeb personální agentury! Pěkné řešení! Co bude následovat? Několik tipů, než se obrátíte na pracovní agentury:

  • Napište všechny pracovní zkušenosti, které jste kdy měli: všechny aktivity jako dobrovolníci, práce na částečný i plný úvazek, stáže a další aktivity. Zkuste si vzpomenout na všechna místa, kde jste kdy pracovali. Tento bod nepodceňujte, protože někdy může být i jednoměsíční studentská praxe klíčem k určení typu Vaší vysněné práce a osobnostního typu! Často zapomínáme na svá přání a místo toho se věnujeme rutinní práci. Proto si sestavte úplný a kompletní seznam všech aktivit, které jste kdy během svého života dělali.
  • Pokuste se zjistit, jaká je úroveň Vašich dovedností pro požadovanou pozici. Snažte se také zhodnotit své jazykové a komunikační schopnosti. Jste spíše introvert než extrovert? Pracujete rádi ve velkém týmu? Není pro Vás problém požádat kolegy o pomoc? Jste produktivnější ráno nebo spíš večer? Pokuste se odpovědět na tyto otázky. Pokud budou vaše odpovědi neúplné nebo si nebudete něčím jisti, nic se neděje! Pracovní agentura pomůže uchazečům jejich profesní úroveň pomocí speciálních testů. Patří sem testy profesních dovedností, cizí jazyky, určení psychologického typu, komunikační schopnosti a mnoho dalších.

Poté, co přijdete do pracovní agentury, proběhne sada speciálních rozhovorů, kde odborníci identifikují následující parametry:

  • Jaká jsou Vaše očekávání ohledně budoucí práce?
  • Existuje nějaká konkrétní společnost, pro kterou byste chtěli pracovat?
  • Jaký je Váš požadovaný typ zaměstnání, platové rozpětí, pracovní podmínky, firemní kultura?
  • Existují nějaké pracovní podmínky, které nejste ochotni akceptovat?
  • Máte nějakou konkrétní představu o své budoucí kariéře?
  • Vedli jste někdy tým? Cítíte se pohodlně, když máte více než 10 podřízených?

Poté personální agentura určí Vaši odbornou úroveň pomocí speciálních testů. Zjišťují se také jazykové a komunikační schopnosti. Důležitou součástí přípravy jsou pilotní pracovní pohovory! Spousta lidí se těchto pohovorů a telefonátů obává a je z nich nervózní. Nyní již nemusíte mít žádné obavy! Pracovní agentura připraví seznam veškerých otázek k pohovoru a ukáže Vám speciální techniky, jak se vypořádat s nervozitou a úzkostí. Tímto způsobem posílíte své sebevědomí a budete se moci svobodně prezentovat. Proběhne sada pilotních pohovorů, během nichž profesionálové z personální agentury zinscenují mnoho situací, které mohou během pohovoru nastat. Například záludné otázky personalistů, práce v malém týmu uchazečů, prezentace Vašich podnikatelských nápadů atd.

Po úplném zjištění Vašeho profilu pracovní agentura sestaví přehled Vašich potenciálních zaměstnavatelů a pracovních pozic. Agentura s uchazečem tento seznam odsouhlasí a začne firmám nabízet pracovní profily kandidáta. Po obdržení odpovědi od společností si společně s odborníky z pracovní agentury vyberete tu pracovní nabídku, která Vám bude vyhovovat nejlépe.

Jak vypadá proces náboru nových zaměstnanců?

Tato otázka společnosti velmi trápí. Jak najdou pracovní agentury špičkové talenty pro mou firmu? Jaká jsou specifika náborového procesu? Celý proces se skládá z několika kroků:

  • Pracovní agentury vyhledávají kandidáty ze všech možných zdrojů: sociální sítě, interní sítě, specializované webové stránky atd.
  • Všichni uchazeči projdou testováním a pohovorem. Pracovní agentura následně zjišťuje odbornou úroveň zaměstnanců, jejich dovednosti a znalosti.
  • Dalším krokem je příprava. V závislosti na úrovni odbornosti a požadovaných dovednostech budou kandidáti proškoleni v následujících oblastech: jazyková úroveň, komunikace, prezentace,& ;dovednosti potřebné pro konkrétní pracovní pozici.

Ze strany společnosti bude vyžadován pouze jeden krok – měli byste informovat personální agenturu o požadavcích na zaměstnance a údajích o pracovní pozici. To zahrnuje:

  • Typ zaměstnání: částečný úvazek / plný úvazek / sezónní / pro jednorázový projekt – Požadavky na pracovní pozici
  • seznam potřebných dovedností a úroveň kvalifikace – Časová flexibilita a rozvrh
  • Specifikace pracoviště: konkrétní místo výkonu práce, typ budovy / kanceláře, občerstvení, možnost pracovat sám nebo s větším / menším týmem, bezpečnostní podmínky atd.
  • Úroveň komunikačních dovedností uchazeče. Jsou prezentace obchodních nápadů součástí každodenní práce? Jsou preferováni extroverti nebo introverti? Jaká je požadovaná úroveň zapojení týmu do celkového pracovního procesu? – Zvláštní požadavky na konkrétní pracovní pozici. Například schopnost číst odborné texty v němčině, přesčasové směny, zda jste rodilý mluvčí, máte-li řidičský průkaz atd.

Poté, co pracovní agenturu informujete o všech výše uvedených požadavcích, odborníci ve své databázi vyhledají vhodné zaměstnance podle Vašich kritérií. Jakmile vyberou toho nejlepšího, budou Vás o tom hned informovat a poté bude sjednán pohovor mezi Vámi a kandidátem. Pokud se Vám vybraný uchazeč líbí, pak je posledním krokem jeho nástup do Vaší společnosti!

I zde Vám nehrozí žádná rizika: pokud během zkušební doby v délce 1 měsíce nebudete se zaměstnancem spokojeni, pracovní agentura Vám vrátí peníze a zahájí hledání jiného kandidáta od začátku. Nemusíte tedy držet ve své firmě nevhodného zaměstnance. Výhoda pro Vás je zřejmá: úspora času. Náborový proces může být pro firmu často zdlouhavý a vyčerpávající. Pracovní agentura udělá všechny potřebné kroky za Vás a to rychle i efektivně!

Jak se pracovní agentura postará o zaměstnance?

Nemyslete si tedy, že nalezení vhodné práce je jedinou součástí činnosti pracovních agentur. Odborníci se vždy o své zaměstnance starají od začátku až do konce.

Co to všechno obnáší?

Doprava. Pokud se Vaše pracoviště nachází v jiném městě, pracovní agentura Vám zajistí dopravu do místa výkonu práce. Nebo může existovat jiná možnost: pracovní agentura se dohodne, že zaměstnavatel zajistí dopravu svých zaměstnanců na pracoviště. Každopádně nebudete muset řešit, jak se dostat na pracoviště v jiném městě: profesionálové s pracovních agentur tuto otázku za Vás převezmou.

Ubytování. Tato možnost opět platí, pokud se Vaše pracoviště nachází v jiném městě. Pracovní agentura vám nabídne bezpečné ubytování za rozumnou cenu v místě výkonu práce. Ubytování nemusíte hledat sami – protože bez znalosti specifik dané oblasti je velmi obtížné najít dobré varianty ubytování. Tento úkol za Vás zase převezme pracovní agentura – Vám stačí pouze vybrat nejvhodnější variantu.

Finanční záruky. Tato oblast zahrnuje mnoho aspektů. Pokud během prvních měsíců práce u nového zaměstnavatele nebudete spokojeni s pracovními podmínkami a typem práce, můžete dát výpověď, aniž byste museli platit další poplatky – veškeré náklady za vás uhradí pracovní agentura. Tímto způsobem si můžete být jisti, že nebudete muset pracovat pro firmu, která Vám z nějakého důvodu nevyhovuje. Pracovní agentura vám také zaručí, že všichni zaměstnanci dostanou výplatu včas. Na profesionály se můžete kdykoliv obrátit v případě jakýchkoli finančních rozporů s novým zaměstnavatelem nebo v případě nespokojenosti s rozsahem platu uvedeným v pracovní smlouvě.

Podpora. Vzhledem k tomu, že náborový proces je dost dlouhý, může se ze strany zaměstnance objevit mnoho otázek. Můžete si být jisti, že Vám pracovní agentura poskytne profesionální a okamžitou konzultaci v každé fázi zaměstnávání. I poté, co jste začali pracovat v požadované společnosti, se můžete na pracovní agenturu obrátit s jakýmikoliv problémy týkajícími se zaměstnání, například: nesrovnalostmi v pracovní smlouvě, porušováním vašich zákonných práv nebo jen celkovou nespokojeností s novým pracovním místem. Buďte si jisti, že dostanete osobní konzultaci rychle a efektivně. Profesionálové z personální agentury jsou vždy ochotni naslouchat Vašim potřebám při zaměstnávání a zpětné vazbě na nového zaměstnavatele.

Jak bude probíhat nástup do nové společnosti?

Zaměstnavatele jste si tedy vybrali společně s pracovní agenturou. A tato společnost Vaši žádost o zaměstnání přijala. Gratulujeme! Co ale bude dál?

Následující nástupní proces zahrnuje následující kroky:

  • Sestavení a podepsání pracovní smlouvy. Po Vašem úspěšném absolvování pracovního pohovoru Vám personální agentura zašle vyplněnou pracovní smlouvu. Odborníci z personální agentury ji zkontrolují a vysvětlí vám každý odstavec z tohoto dokumentu. To se dělá proto, abyste si mohli být stoprocentně jisti splněním všech pracovních podmínek. Teprve po tomto kroku podepíšete Vaši novou pracovní smlouvu.
  • Lékařská prohlídka před nástupem do zaměstnání. Ta je nezbytnou součástí každého přijímacího řízení. Můžete být povinně podrobeni komplexní lékařské prohlídce – od krevního tlaku přes zrak, srdce, břicho, končetiny až po páteř. U fyzicky náročných pracovních pozic, které jsou třeba ve vzdáleném a horkém prostředí, může být vyžadováno, abyste podstoupili posouzení pracovní způsobilosti. Další typy hodnocení mohou (v závislosti na pracovní pozici) zahrnovat rentgen hrudníku, krevní testy, vyšetření moči na přítomnost drog, dechovou zkoušku na alkohol, audiometrii (vyšetření sluchu), spirometrii (vyšetření plic) atd.
  • Osobní setkání s koordinátorem. Pracovní agentura poskytuje každému zaměstnanci individuálního koordinátora, který provede uchazeče procesem nástupu v nové společnosti. Je to tzv. “onboarding process“. Koordinátor Vás bude informovat o harmonogramu nástupního dne, požadovaném typu oblečení, seznamu dokumentů, které bude nutné vzít s sebou. Také vám poskytne kontakty na Vašeho nového firemního nadřízeného pro případ jakýchkoliv problémů. Vysvětlí rovněž program prvního nástupního dne. Nebojte se tedy zeptat svého koordinátora na jakýkoliv nejasný bod nebo problém týkající se prvních nástupních dnů. Pamatujte, že je lepší se zeptat a přijít na nové pracoviště připraven. Berte koordinátora jako svého osobního průvodce, který Vás bude navigovat prvními dny ve firmě. Již žádný stres ohledně onboardingu!
  • Práce v nové společnosti. Náborový proces je konečně za námi! Nyní můžete na nové pracovní pozici naplnit svůj potenciál, seznámit se se svým šéfem a týmem, prozkoumat své pracoviště a seznámit se s firemní kulturou. Prvních několik měsíců je zkušební doba, během které zaměstnavatel posuzuje, zda jste pro danou pozici vhodní. Stejně tak hodnotíte i společnost, tým a pracovní místo. Pokud tedy z nějakých důvodů nejste spokojeni s pracovním místem nebo jednáním šéfa / jiných podřízených, personální agentura Vám zaručuje, že můžete odejít z firmy bez dalších finančních dopadů. Důležité je identifikovat problémy, které se vyskytnou během prvních měsíců Vašeho působení v nové společnosti.
  • Tip pro začátek: dokumentujte všechno. Zapište si přesné datum, čas a místo porušování Vašich zákonných práv, nepřípustného chování nebo zneužití pravomocí. Bude snazší všechny tyto věci prokázat, budete-li mít příslušnou dokumentaci. V případě jakéhokoliv problému nebo dotazu na novém pracovišti se opět neváhejte obrátit na svého koordinátora.
  • Odpověděli jsme tedy na nejčastější otázky týkající se pracovních agentur. Neváhejte se obrátit na odborníky z pracovních agentur, pokud máte jakékoliv pochybnosti ohledně náborového procesu. Získáte rychlé, efektivní a vysoce profesionální poradenství. Není to sen každého zaměstnavatele / uchazeče o práci? Jak jste již viděli z výše uvedených odpovědí, pracovní agentury jsou skutečnými odborníky na trhu práce. Bude tedy každopádně dobrou volbou obrátit se na ně s jakoukoli potřebou zaměstnání.